ترفند های افزایش بازدید یوتیوب
عنوان: ترفند های افزایش بازدید یوتیوب

10 ترفند عالی برای افزایش بازدید یوتیوب و به دست آوردن ترافیک زیاد (آپدیت 2019)
سید محمد قائمیبازاریابی اینترنتی
آیا شما هم یک کانال یوتیوب دارید و در آن ویدئو منتشر می کنید؟ مهم نیست چقدر زمان صرف ایجاد ویدئو ها کنید! اگر برای ویدئوهای خود بازاریابی نکنید ، کار شما هیچ وقت به دست اکثریت مخاطبانتان نمی رسد. افزایش بازدید یوتیوب ، هنری است که همه می توانند بیاموزند.فقط به کمی نظم نیاز دارد.


در این راهنما ، من استراتژی ها و تکنیک هایی را بیان کرده ام که می توانید باری بازاریابی و افزایش بازدید یوتیوب خود از آنها استفاده کنید.

این نکات قبلا تست شده اند ، به اثبات رسیده اند و برای ویدئوهایی در تقریبا تمام موضوعات و زمینه ها به خوبی کار کرده اند. این پست را به عنوان چک لیستی در نظر بگیرید که در هنگام تولید یک ویدئو باید موارد آن را انجام دهید.

پس بدون هیچ شک و تأخیری ، اجازه دهید آموزش افزایش بازدید یوتیوب را آغاز کنیم.

چگونه باعث افزایش بازدید یوتیوب شویم و ترافیک بیشتری به دست آوریم؟
من همه تکنیک های اصلی بهینه سازی ویدیو را در ادامه ذکر کرده ام.

توجه: در آینده ، این ترفندها را به صورت دقیق تر توضیح خواهم داد. اگر یک یوتیوبر حرفه ای هستید یا قصد دارید به یک حرفه ای تبدیل شوید ، پس بهتر است بخش آموزش رایگان سایت خوب را تحت نظر داشته باشید تا هرگاه پست های جدید منتشر شدند از آنها استفاده کنید.

1- عنوان ویدئو
بین ویدئوهایی که به صورت گسترده در سراسر اینترنت دیده شده و به اشتراک گذاشته می شوند  یا آنهایی که تعداد بازدید بسیار کمی به دست می آورند ، یکی از تفاوت های اصلی در قسمت عنوان است.

جستجو برای کلید واژه مناسب ایده بسیار خوبی برای یافتن واژه هایی است که مردم آنها را بیشتر جستجو می کنند و بعد از اینکه این کلید واژه را یافتید باید موضوع یا عنوان ویدئوی خود را به نوعی با آن ترکیب کنید.

پیشنهادات یوتیوب هنگام سرچ

 

در زیر چند نکته برای نوشتن عناوین عالی ویدئو در یوتیوب مشاهده می کنید:

عناوین را مختصر بیان کنید و مفهوم را سریع برسانید.
در صورت امکان سال جاری را به عنوان اضافه کنید(مثلا: بهترین نکات برای سال 2017).
کاری کنید جلب نظر کند.
کلیدواژه ها را در ابتدای عنوان درج کنید(البته هر موقع امکان داشت).
از کلمات قدرتمند (مثلا: بهترین، فوق العاده، باور نکردنی) استفاده کنید.
از کلمات تحریک کننده احساسات (مثل احساسی ، به تنهایی ، داغ ، سانسور شده) استفاده کنید.
سرتیتر یا عنوان خود را با حروف بزرگ بنویسید. (البته در صورتی که تیتر شما انگلیسی باشد)
2- برچسب های ویدئو
یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که مانع از افزایش بازدید یوتیوب شما می شود استفاده از تگ یا برچسب نا مناسب است.

استفاده از تگ در یوتیوب با پست های وبسایت متفاوت است. اگر تا به حال به تگ های موجود در یوتیوب دقت نکرده اید ، حالا زمان خوبی است که شروع کنید. حتی می توانید به پست های قبلی خود بازگردید و برچسب های آنها را نیز اصلاح کنید.

در زیر چند قانون برای استفاده از تگ های ویدئویی یوتیوب مشاهده می کنید:

از یک تگ منحصر به فرد استفاده کنید تا ویدئوهای شما در بخش ویدئوهای مرتبط دیگر ویدئوهایتان نیز به نمایش در آیند. مثال: از نام برندتان در تمام ویدئوها استفاده کنید. (اسکرین شات زیر را مشاهده کنید).
از کلید واژه های اصلی به عنوان تگ ویدئو استفاده کنید.
از انواع مختلف کلید واژه مد نظرتان در قسمت تگ استفاده کنید. (از قابلیت پیشنهاد خودکار یوتیوب کمک بگیرید).
تگ های استفاده شده توسط ویدئوهای پر بازدید را بیابید و از آنها در ویدئوهای خود استفاده کنید. می توانید از افزونه گوگل کروم به نام TubeBuddy برای یافتن تگ های مورد استفاده توسط دیگران کمک بگیرید.

برچسب ها در یوتیوب

به خاطر داشته باشید که تگ های ویدئویی یوتیوب عامل مهمی برای رتبه بندی ویدئوها هستند.

3- از یک Thumbnail (تصویر کاور ویدئو) سفارشی استفاده کنید
حساب های کاربری معتبر و تایید شده یوتیوب می توانند از ویژگی Thumbnail سفارشی استفاده کنند. یک Thumbnail ویدئویی خوب به شما کمک می کند در بین ویدئوهای مرتبط و بخش ویدئوهای پیشنهادی مورد توجه قرار گیرید.

در زیر چند نکته برای Thumbnailها مشاهده می کنید:

رزولوشن 1280×720 داشته باشند (با حداقل عرض 640 پیکسل).
آنها را در فرمت های JPG، GIF، BMP یا PNG آپلود کنید.
حجم آنها کمتر از 2 مگا بایت باشد.
سعی کنید از نسبت تصویر 16:9 استفاده کنید چون اکثر پخش کننده ها در یوتیوب از این نسبت استفاده می کنند.
نمی خواهم شما را با این مسائل تکنیکی سردرگم کنم ، اما این موارد از این حیث مهم هستند که با دانستن آنها می توانید یک Thumbnail ایجاد کنید که هم در کامپیوترهای خانگی و هم در گوشی های تلفن همراه عملکرد خوبی داشته باشد.

تصویر کاور ویدئو در یوتیوب

به منظور طراحی سریع یک Thumbnail برای ویدئوهای یوتیوب آن هم فقط در عرض چند دقیقه ، می توانید از Canva یا YouZign استفاده کنید.

4- بر نشان یا برند گذاری تمرکز کنید
چند نکته در زمینه برندسازی وجود دارد که از حالا به بعد باید انجام دهید و این نکات به شما اطمینان خواهند داد که ویدئوی شما رتبه خوبی خواهد گرفت. یکی از این نکات ، نمایش معرفی ابتدایی و انتهایی برند است.

معرفی ابتدایی: یک کلیپ 3 تا 5 ثانیه ای که در ابتدای ویدیوی اصلی ، برای نمایش برند شما اجرا می شود.
معرفی انتهایی: این مورد در پایان ویدیو اجرا می شود و می تواند معرفی دیگر ویدیوهای شما یا درخواست لایک کردن یا عضو شدن کاربران در کانال شما باشد.
ساختن معرفی ابتدایی و انتهایی یوتیوب کار ساده ای است و شما می توانید خودتان با استفاده از Camtasia آنها را ایجاد کنید یا می توانید در وب سایت های فریلنسینگ مثل پونیشا ، پروژه ایجاد کنید تا یک فریلنسر انجام این کار را به عهده بگیرد.

اگر هنوز یک لوگو برای کانال خود ندارید، باید آن را نیز طراحی کنید.

5- ویدئوها را در کانال های شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
اگر یک تولید کننده محتوا در قالب ویدیو هستید ، پس باید چند کانال در رسانه های اجتماعی برای کانال یوتیوب خود داشته باشید. این موقعیت فرصتی برای شما فراهم می کند تا گروهی خارج از یوتیوب ایجاد کنید و ترافیک را از دیگر کانال های شبکه های اجتماعی محبوب به سمت کانال یوتیوب خود هدایت کنید.

در زیر چند کانال رسانه اجتماعی را مشاهده می کنید که باید ایجاد کنید (البته اگر همین الان ندارید):

صفحه فیسبوک
پروفایل توییتر
صفحه Google Plus
پروفایل اینستاگرام
پروفایل Pinterest
البته قبلا مطلبی در مورد اینکه کدام شبکه اجتماعی مناسب زمینه فعالیت شما می باشد منتشر کرده ام که توصیه می کنم آن را مطالعه کنید.

می توانید از ابزاری همچون Buffer برای زمان بندی اشتراک گذاری ویدئوها در کانال های رسانه اجتماعی خود کمک بگیرید. همچنین می توانید از مزیت ترکیب IFTT+Buffer برای اشتراک گذاری خودکار ویدئوهای تازه منتشر شده در صفحات رسانه ی اجتماعی خود استفاده کنید.

یک نکته ی مهم:

من معمولا هر ویدئو را به مدت 8 ماه پس از انتشار ، حداقل 10 تا 15 بار اشتراک گذاری می کنم. همچنین ، در هنگام اشتراک گذاری بهتر است از هشتگ ها استفاده کنید تا دیگران هم بتوانند به راحتی آنها را بیابند.

6- برای کانال یوتیوب خود یک وب سایت ایجاد کنید
اگر یک یوتیوبر تمام وقت هستید ، پس حتما باید یک وب سایت برای ویدئوهای یوتیوبی خود ایجاد کنید. این روزها ، قرار دادن ویدئوهای یوتیوب درون یک وب سایت بسیار ساده است و می توانید وبسایت خود را روی هر نوع سیستم مدیریت محتوای رایگان یا پولی ایجاد کنید.

من پیشنهاد می کنم وب سایت خود را با استفاده از وردپرس ایجاد کنید و از یک قالب وردپرسی مخصوص ویدئو استفاده کنید. همچنین بهتر است از هاست وردپرسی مدیریت شده استفاده کنید تا لازم نباشد نگران نگهداری و مراقبت از وبسایت خود باشید. طراحی سایت حرفه ای با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا ، به راحتی امکان پذیر است.

در عین حال، می توانید از افزونه های زیر نیز استفاده کنید:

Yoast SEO WordPress plugin – این افزونه مربوط به سئوی سایت است و باعث افزایش رتبه وبسایت شما می شود.
YouTube Viral Subscribe plugin – به صورت خودکار پس از هر ویدئو یک تگ “در کانال عضو شوید” ایجاد می کند.
اگر از وردپرس استفاده نمی کنید ، می توانید از پلتفرم های دیگری کمک بگیرید که برخی از آنها عبارتند از:

Medium
Tumblr
BlogSpot
نکته ارزشمند: همچنین می توانید یک دامنه بخرید و آن را روی کانال یوتیوب خود ریدایرکت کنید. در این صورت وقتی کسی از شما بپرسد “چگونه می توانم شما را در یوتیوب بیابم؟” به راحتی دامنه را به او معرفی می کنید.

7- یک playlist ایجاد کنید یا ویدئوی خود را در یک playlist موجود اضافه کنید
یک playlist یوتیوبی ، روشی عالی برای افزایش بازدید یوتیوب است. وقتی یک ویدئوی جدید را آپلود کردید ، آن را به یک playlist اضافه کنید (خواه آن playlist را خودتان ایجاد کرده باشید خواه از قبل وجود داشته باشد).

اگر قصد دارید یک playlist جدید ایجاد کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

یک نام معنادار به playlist بدهید و در عنوان آن playlist کلمه کلیدی مد نظرتان را درج کنید.
توضیح دقیقی از playlist اضافه کنید و کلید واژه های خود را در آن قرار دهید.
همه ویدئوهای مشابه را درون یک playlist قرار دهید.
یک ویدئو می تواند در بیش از یک playlist قرار داشته باشد.
Playlist های یوتیوب در نتایج جستجو نیز نمایش داده می شوند. با انجام این کار ، مردم ویدئوهای بیشتری از شما پیدا خواهند کرد.

8- از دعوت به عمل (CTA) استفاده کنید
در سایت های رسانه اجتماعی باید کارهایی که قصد دارید بازدید کنندگان انجام دهند را از آنها طلب کنید.

در پایان ویدئو ، یا حتی در اواسط آن ، از بازدید کننده بخواهید کانال شما را لایک کرده یا در آن عضو شود. در عین حال ، می توانید از آنها بخواهید ویدئو را با افراد دیگری که ممکن است به دیدن آن علاقه داشته باشند به اشتراک بگذارند.

اکثر ستاره های بی چون و چرای یوتیوب با این تکنیک ، از بازدیدکنندگانشان استفاده بهینه می کنند. اگر قبلا هیچگاه این کار را انجام نداده اید ، پس از ویدئوی بعدی خود این کار را آغاز کنید. وقتی متوجه می شوید که با یک درخواست ساده ، چقدر تعداد اشتراک گذاری ها افزایش می یابد شگفت زده خواهید شد.

9- با تأثیرگذاران حوزه کاری خود ، مصاحبه کنید
این مورد یک تکنیک مستقیم برای افزایش بازدید یوتیوب نیست ، اما در استراتژی کلی افزایش بازدید کانال یوتیوب تاثیر مستقیم دارد.

مصاحبه با یک تاثیرگذار برای شما فرصتی فراهم می کند تا به یک جامعه پر رونق در زمینه کاری خود دست یابید. با این کار نه تنها توجه افراد دیگری که آن شخص به خصوص را دنبال می کنند را به دست می آورید ، بلکه همچنین مورد توجه کل دست اندرکاران در صنعت خود نیز قرار خواهید گرفت.

می توانید برترین تأثیرگذاران در رشته فعالیت خود را بیابید و با استفاده از Google Hangouts یا Skype با آنها مصاحبه کنید. همچنین می توانید از ابزارهایی همچون Ecamm call recorder نیز استفاده کنید.

 10- زمانی را صرف یادگیری و آموزش دیدن در آکادمی خلاقیت یوتیوب کنید
آکادمی خلاقیت یوتیوب

یک اشتباه که اکثر بازاریابان در حال رشد یوتیوب مرتکب می شوند این است که فقط بر انتشار ویدئوهای بیشتر تمرکز می کنند و دیگر به سراغ آموزش و یادگیری روش های افزایش بازدید یوتیوب نمی روند.

یوتیوب یکی از پلتفرم هایی است که با سرعت بالایی در حال تغییر است و مهم است که در مورد تمام نکات و ترفندهای موجود و نوظهور آموزش ببینید.

آکادمی خلاقیت یوتیوب

می توانید از آکادمی خلاقیت یوتیوب استفاده کنید تا نکات حرفه ای بیشتری برای بهره گیری بیشتر از ویدئوهای یوتیوبی خود (و نهایتا کانال خود) بیاموزید. وقتی من آموزشم را در اینجا شروع کردم ، از یادگیری این همه نکته و ترفند که فکرش را هم نمی کردم وجود داشته باشند شگفت زده شدم.

ترفندهای افزایش بازدید یوتیوب را شروع کنید و ترافیک بیشتری به دست آورید
خب ، این ها چند استراتژی و تکنیک تبلیغاتی ساده بودند که می توانید از امروز به بعد برای ویدئوهای یوتیوبی خود از آنها استفاده کنید.

این ترفندها و نکات قطعا در به دست آوردن ترافیک بیشتر و در نهایت اعضای بیشتر به شما کمک خواهند کرد.

اکنون نوبت شماست که به ما بگویید پس از اینکه ویدیوی خود را منتشر می کنید ، از چه راه هایی برای افزایش بازدید یوتیوب استفاده می کنید. من دوست دارم راه های شما را نیز در قسمت نظرات ببینم و این مطلب را با بهترین راه هایی که معرفی می کنید آپدیت کنم.

یوتیوب از زمان شروع به کارش در سال 2005، برای محتواهای ویدئویی به یک مقصد آنلاین همیشگی تبدیل شده است. برای کسب و کارهای کوچک، یوتیوب فرصت­های منحصر به فردی فراهم کرده است(از بازاریابی ویدئو برای یک محصول خاص گرفته تا خدمات کسب درآمد از طریق برنامه­ ی همکاری یوتیوب).

وضعیت یوتیوب در سال 2019
در زیر چند آمار و روند را مشاهده می­کنید که ممکن است برای موسسانی که به دنبال قدرت یافتن و افزایش بازدید در یوتیوب هستند، جالب باشند.

محبوبیت یوتیوب
یوتیوب دارای بیش از 1.9 بیلیون کاربر ثبت نام شده است که هر ماه به یوتیوب سر می­ زنند.
یوتیوب هر ماهه 900000 بازدید منحصر به فرد به جمع بازدیدهایش اضافه می­شود.
در سال 2019، انتظار می­ رود که یوتیوب به یکی از محبوب ترین پلتفرم­های آنلاین برای نوجوانان تبدیل شود. 85 درصد از نوجوانان می­ گویند که از این پلتفرم استفاده می‌کنند.
علاوه بر این، 32 درصد از نوجوانان می­گویند که از یوتیوب بیش از هر پلتفرم دیگری استفاده می­کنند و این آمار باعث می­شود که یوتیوب پس از اسنپ چت در رده­ی دوم محبوبیت در بین نوجوانان قرار بگیرد.
81 درصد از والدینی که فرزندان 11 ساله یا جوان تر دارند گفته اند که اجازه می­دهند کودکانشان ویدئوهای یوتیوب را مشاهده کنند.
و 34 درصد از آن والدین ادعا کرده اند که یوتیوب تبدیل به پلتفرم روزانه و معمول آنها شده است.
انواع  ویدئوهای محبوب در یوتیوب
ویدئوهای سرگرمی به طور میانگین 9816 بازدید در هر ماه دارند.
ویدئوهای مرتبط با چگونگی انجام یک کار یا روش­های خاص به طور میانگین در ماه 8332 بازدید دارند.
ویدئوهای علمی و تکنولوژی به طور میانگین ماهانه 6638 بازدید دارند.
ویدئوهای مربوط به حیوانات خانگی و حیات وحش ماهانه حدودا 6542 بازدید دارند.
ویدئوهای مرتبط با خودرو و وسایل نقلیه به طور میانگین در هر ماه 5673 بازدید دارند.
ویدئوهای آموزشی در ماه حدودا 4872 بازدید دارند.
ویدئوهای مرتبط با سفر و رویدادهای مختلف ماهانه حدودا 3070 بازدید دارند.
ویدئوهای مرتبط بازی­های ویدئویی به طور میانگین در هر ماه 3050 بازدید دارند.
ویدئوهای مرتبط با افراد یا vlogها در هر ماه حدود 2354 بازدید دارند.
35 درصد از بزرگسالان بیشتر برای ویدئوهای چگونگی انجام کار یا آموزشی به سراغ یوتیوب می­آیند.
ویدئوهای ایده ­آل از نظر یوتیوب
70 درصد از کاربران یوتیوب ویدئوها را از طریق دستگاه­های تلفن همراه خود مشاهده می­کنند. بنابراین ویدئوهای متناسب با صفحات تلفن همراه از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار هستند.
کاشف به عمل آمد که ویدئوهای کوتاه در یوتیوب بسیار محبوب هستند. تحقیقات نشان داده­اند که مدت زمان ایده­آل ویدئوها بین 1 الی 2 دقیقه است.
در واقع، 56 درصد از تمام ویدئوهایی که در سال گذشته به صورت آنلاین پست شده اند، مدت زمان 2 دقیقه یا کمتر داشته­اند.
الگوریتم یوتیوب به گونه­ای طراحی شده است که علاقه­ی بیشتری به افرادی که دائما ویدئوهای جدید پست می­کنند، نشان دهد. همچنین آنهایی که از کلیدواژه های مرسوم و مرتبط استفاده می­کنند نیز در مرکز توجه این الگوریتم هستند.
Thumbnailهای بهینه برای ویدئوهای یوتیوب باید دارای عرض 1280 پیکسل در ارتفاع 720 پیکسل باشند.
بازاریابی در یوتیوب
در هر دقیقه، 700 ویدئو از یوتیوب در توییتر به اشتراک گذاشته می­شوند.
روزانه در فیسبوک به اندازه­ی مدت زمان 500 سال، ویدئوهای یوتیوب تماشا می­شوند.
و هفتگی 100 میلیون نفر حداقل یک ویدئو از یوتیوب را لایک می­کنند، برای آن نظر می­دهند یا به نوعی با آن تعامل دارند.
19 درصد از کاربران یوتیوب ، ادعا کرده­اند که ویدئوهای یوتیوب تاثیر به سزایی در فرآیند تصمیم گیری آنها برای خرید یک محصول دارند.
درآمد یوتیوب از تبلیغات
یوتیوب به صورت هفتگی، حداقل از 3 بیلیون بازدید ویدئو کسب درآمد می­کند.
رقم درآمدی که سازندگان ویدئوها از یوتیوب دارند 6 رقمی است، و هر سال 40 درصد به میزان آن افزوده می­شود.
سال پیش، حدود 250 برند تبلیغات خود را از یوتیوب حذف کردند، چون پی بردند که تبلیغات آنها همراه با محتوایی که مد نظر آنها نبوده است، منتشر می­شده است.
همچنین در یوتیوب تغییراتی انجام شده است که به موجب آنها، سازندگان ویدئوها باید حداقل 1000 مشترک و 4000 بازدید در ساعت(به مدت یک سال) داشته باشند.
سخن آخر
این آمارها نشان می‌دهند که یوتیوب برای کسب و کارهای کوچک چقدر می­ تواند قدرتمند و موثر باشد. هدف شما هرچه که باشد (از بازاریابی یک محصول یا خدمات گرفته تا کسب درآمد از محتوای ویدئویی که پست می­ کنید)، در هر حال حداقل یک مخاطب برای برند شما در این پلتفرم یافت خواهد شد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.